Tuesday 16 October 2012

Tepuk Sebelah Tangan

Alif. Seorang remaja berumur 21 tahun. Di alam sekolah menengah dulu, Alif pernah terpikat dengan seorang rakan sekelasnya. Seorang gadis yang berlagak tomboy. Melly namanya. Alif suka dengan cara, gaya dan gerak-geri Melly. Pendek kata, kalau bau kentut si Melly ni pon Alif cakap wangi. Tapi Alif langsung tak beritahu kawan-kawan yang dia syok kat Melly. Apatah lagi nak bagitau Melly. Dia pendamkan saja perasaan itu. Di kelas pon Alif sembang-sembang, gurau-gurau dengan Melly macam biasa.


Kini masing-masing membawa haluan sendiri. Empat tahun tak berjumpa. Tapi Alif dan Melly masih berkawan. Di Facebook. Alif masih mengikuti perkembangan si Melly. Alif adalah stalker tegar si Melly di Facebook.


Minggu lepas, Alif balik dari kelas. Kepenatan. Tapi sempat lagi online. Check Facebook. Alif menerima satu private message dari Melly. Alif terkejut. Alif teruja. 1001 soalan bermain di minda. Apa mimpi si Melly sampai send private message secara tiba-tiba. Mesti ada perkara sulit yang ingin Melly beritahu. Cepat-cepat Alif buka message tersebut.


"Wei Alif. Ko main poker x? Send kat aku duit poker sikit. Thanx. :P"


Lebih kurang begitu isi kandungan mesej yang Alif terima. Perasaan gembira dan teruja Alif tadi bertukar. Tapi tak tahu nak gambarkan macam mana perasaan Alif tu. Suka? Pasrah? Kecewa? Alif dan Tuhan saja yang tahu.

No comments:

Post a Comment