Saturday 1 December 2012

Nasi Lemak Royale KL Style!

Kalau tak silap, bulan lepas aku ada ceritakan tentang Nasi Lemak Royale di Alor Setar, Kedah. Dan aku dengar di Kuala Lumpur pun ada branch Nasi Lemak Royale di area Ampang. Jadi baru-baru ini aku ditemani housemates pergi ke Taman Dagang, Ampang untuk merasai Nasi Lemak Royale edisi KL. Nak tahu juga ada tak beza nasi kat sini dengan kat Aloq Setaq.

Tempatnya agak eksklusif sebab lokasinya terletak di Tiara club house dan boleh makan tepi swimming pool. Tepi pool atau tidak, langsung tak menarik perhatian aku. Pandanganku fokus ke arah gerai Nasi Lemak Royale. Dan untuk pengetahuan pembaca, selain gerai Nasi Lemak Royale, ada juga gerai Burger Bakar, Nasi Ayam KL, Gerai Asam Pedas dan lain-lain lagi.




Berbeza dengan situasi di Kedah, Nasi Lemak Royale di KL tak perlu beratur panjang. Mungkin tak ramai yang masih belum tahu tentang kewujudan gerai ini. Dan tatkala melihat lauk-pauk yang ada, ia agak terhad. Tak semua lauk yang ada sepertimana di Kedah. Jadi, pemilihan lauk agak terbatas.Jadi aku ambil lauk ayam goreng dan kobis. Harga RM5.50. Dengan harga sebegini di Kuala Lumpur, ia amat murah bagi aku.

 


Cuma. Ada dua tiga perkara yang aku tak puas hati. Air mahal. Teh Ais yang aku minum. Harganya RM3.00. Jus Buah harganya RM5.00. Nak park kereta pon kena bayar dengan kadar RM3.00 sekali masuk. Better aku parking di shoplots tepi area Tiara tu.

Kepada mereka yang mencari lokasi gerai Nasi Lemak Royale ini. Mudah saja. Kalau dari Dagang Avenue. Dagang Avenue di sebelah kiri. Terus sikit. Tiara Club House tu berada di sebelah kanan. Sebelum shoplots.

Nasi panas. Kuah Banjir. Lauk ayam dan Kobis. Complete. Dah makan. Habis. Namun, apa yang boleh ku katakan Nasi Lemak Royale di sini ada sedikit kekurangan berbanding yang original. Ya. Di mana saja juga begitu. Bila dah buka cawangan. Pasti ia agak kureng berbanding yang original. Tapi setakat nak lepaskan rindu, boleh la makan kat sini. Jadi aku cadangkan kepada rakan-rakan asal dari Kedah yang bermastautin di KL, inilah tempatnya.


p/s: Bob.. Try makan kat sini. Aku tak pasti sama ada kau suka atau tidak.

No comments:

Post a Comment