Tuesday 18 September 2012

We've Been Barrarized

Malam 17/9/2012

Aku rasa teringin nak makan Burger McDonalds.. Mengidam secara tiba-tiba.. Aku bersiap-siap.. Aku ajak housemates aku pergi sekali.. Cuma Aiman dan Din je yang nak ikut.. Nak pergi naik kereta.. Before kitorang gerak, si Aiman suruh tengok video ni kat youtube.com..




Video ni membuat aku tertanya-tanya.. Apa yang best sangat Restoran Barra ni.. Restoran mamak je.. Rasanya lebih kurang macam Restoran SS2 Murni.. Tiba-tiba plan aku berubah.. Tak jadi pergi McDonalds.. Plan nak ke SS2 Murni.. Nak pergi Restoran Barra tu jauh sangat.. Kat Shah Alam..
So kitorang pun gerak la ke SS2.. Sampai je kat sana, aku frust terok.. Kedai tu tutup.. Hampeh betol.. Cuti Hari Malaysia mungkin..

Seterusnya kitorang pergi Kelana Jaya.. Hajatnya nak pergi makan kat Williams pulak.. Mengidam Carbonara.. Hohoho... Tapi lagi sekali aku hampa.. Kedai Williams yang asal dah tak ada.. Dengar khabar dah pindah Danau.. Tapi rasanya kedai kat Kelana Jaya masih bukak.. Aku ni je yang agak ketinggalan..
Aku teruskan perjalanan.. Alang-alang dah sampai Kelana Jaya, aku masuk LDP menghala ke Shah Alam.. Restoran Barra pula menjadi arah tuju kami.. Alhamdulillah Restoran Barra bukak cuma nak masuk simpang ke Seksyen 7 tu bukan main jammed..

Restoran Barra ni memang crowded terok.. Ramai je orang.. Mana taknya.. Hampir semua yang datang makan kat situ student-student UITM & UNISEL.. Aku tengok harga semua makanan.. Memang berpatutan.. Memang patotla students suka lepak sini..

Aiman suggest Naan Cheese kat situ.. So aku order satu as our desserts.. Haha.. Aiman & Din order makanan yang sama.. Nasi Goreng Ayam Barra.. Aku nak order yang lain.. Tak best plak semuanya sama.. Aku tanya waiter mamak sorang ni ape yang best.. Dia suggest Sizzling Mee.. So aku order Sizzling Yee Mee Chicken.. Hati mula tertanya-tanya.. Sedap ke mamak buat sizzling.. Kalau tak sedap, aku lempang mamak tu.. Confirm!!! Hahaha...

Service kat situ okay sangat.. Makanan pun agak cepat sampai.. Air sampai dulu diikuti Sizzling Yee Mee Chicken, Naan Cheese dan akhirnya Nasi Goreng Ayam Barra.. Aku rasa kuah sizzling ni.. Pergghh.. Sedap... Pandai la pulak Mamak masak Sizzling Yee Mee ni.. Agaknya Mamak yang masak ni punya darah campuran India+Muslim+Cina.. Hehe.. Puas hati aku dengan Sizzling Yee Mee ni.. Cuma kurang asap.. Haha.. Susah nak dapat yang sedap.. Kat KL rasa kuah pun tawar je.. Hampeh.. Try nasi goreng member aku pulak.. Banyak nasi.. Banyak ayam.. Sedap.. Naan Cheese pun lebih kurang sedap.. Cuma kena makan time roti tu tengah panas..


Sizzling Yee Mee Chicken - RM5.00


 Naan Cheese - RM3.00


Nasi Goreng Ayam Barra - RM5.50


Restoran Barra ni banyak gila gambar customer-customer yang bertuah.. Rupa-rupanya ada Barrarazzi kat sini.. Siapa yang bertuah je atau mungkin siapa yang hensem-hensem dan yang cantik-cantik je akan diabadikan di dinding restoran ni.. Nak lagi awesome, ada yang dapat makan free.. Murah rezeki..

Lepas makan.. Aku rasa yang ni paling aku malas.. Nak bayar pun kena queue panjang.. Huhu.. Overall.. Restoran Barra ni perlu dikunjungi sekali lagi atau mungkin banyak kali.. Hahaha.. Banyak lagi makanan yang belum aku try..  I've been Barrarized!


Bro.. Saya Tak Nak Resit.. Saya Nak 100 Plus.. Boleh?

No comments:

Post a Comment