Wednesday 3 October 2012

Menggelabah Di Williams

Dua hari lepas ekspedisi makan kami menghala ke Williams, Ground Floor Plaza Mayang, Kelana Jaya.  Housemates aku tak pernah makan kat sini.  Aku pun cuma sekali je makan kat Williams ni.  Kami belum arif tentang makanan yang ada dan harga.  Tiba di sana, aku mintak menu kat waiter tu. Waiter tu cakap tak ada menu.  Tapi dia boleh sebut makanan-makanan yang highly recommended kat situ.  Bila aku tanya harga, waiter tu senyap dan senyum saja.  Hampeh!

Mula-mula sekali aku order Naan Cheese with Gauda Caramel.  Tu yang aku target bila datang sini.  Saja nak bagi member-member rasa, jadi aku order cuma satu saja.  Kemudian aku order main dish.  Nasi Goreng Ketam.  Aku order ni sebab aku dengar ramai yang cakap Nasi Goreng Ketam ni sedap.  Member-member aku yang lain tak tahu nak order apa.  Last-last si Bob dan Aiman order Nasi Goreng Ayam Roasted.  Din pulak order Nasi Goreng Daging Capuchio.  Pelik je dengar.  Dengan tak tahu harga dan tak tahu betapa banyaknya makanan yang akan dihidangkan sebentar lagi, kami order seorang satu dish.  Aku lapar gila habaq hang.  Memang dari pagi tak makan.

Makanan sampai, kami tergamam.  Din dah geleng kepala.  Aiman dan Bob terkejut.  Aku dah kecur air liur.  Tak boleh nak perabes dish yang kami order tu sebab banyak sangat.  Manakan tidak, ayam roasted pon dah setengah ekor.  Gila banyak.  Bob dan Din antara yang surrender awal.  Sebab diorang dah makan petang tu.  Makanan diorang tak habis.  Aku yang kena habiskan.  Aiman pon habiskan yang dia punya je.  Last-last aku amek polisterin. Take away je.


Nasi Goreng Ketam - RM 25.00

Nasi Goreng Roasted Chicken - RM 25.00
 
 Naan Cheese with Gauda Caramel - RM10.00


 Nasi Goreng Daging Capuchio - RM 25.00



Kalau tengok kat gambar nampak macam kecik.  Tapi korang try la sendiri. Portion dia besar nak mampos.  Rasanya kalau makan dua orang sepinggan pon dah kenyang.  Inikan pulak sorang satu pinggan.  Memang senak perut kalau dapat habiskan. 

Nak dijadikan cerita.  Bob dan Aiman cuma bawak RM15 makan kat situ.  Order nasi goreng je dah RM25 sepinggan.  Air pulak RM8 segelas.  Aku pulak bawak cukup-cukup je RM50.  Tu pun sebab baru gi withdraw kat bank.  Memang menggelabah nak bayar time tu.  Nasib baik Din bawak duit lebih.  Dia tolong bayarkan mana yang tak cukup.  Din saves the day.  Din man of the match.  

Kesimpulannya, makanan kat Williams ni memang sedap.  Portion besar.  Kalau nak order nasi goreng baik order sepinggan pastu share dua orang.  Dan yang paling penting.  Bawak duit lebih.  Aku dan housemates plan nak makan lagi kat sini.  Tapi nak order Naan Cheese je. 


Recommended by me:  Nasi Goreng Ketam & Naan Cheese Gauda Caramel

No comments:

Post a Comment