Wednesday 24 October 2012

Fruit Pancake Mama Abah

Alhamdulillah. Cuti seminggu sempena Raya Haji ni aku ambil kesempatan balik rumah mama abah di Kedah. Balik jenguk mama abah dan plan nak jumpa fisio. Nak rawat bahu aku yang dislocate 2 minggu lepas. Lama tak balik Kedah. Dalam seminggu ni, aku nak try banyak tempat makan favourite aku kat sini. Nasi Lemak Royale, Char Kuey Teow, Nasi Yasmeen, Asioki, Kueyteow Iman, Nasi Ayam Stadium, Ikan Keli Pokok Sawa, Nasi Kandar Haji Ramli dan banyak lagi lah.


Sampai je rumah. Lepas letak bag kat bilik. My mama panggil kat dapur. Suruh try dia punya Kuih Bantal. Kuih Bantal yang juga dinamakan pancake atau crepe ni memang mama aku yang buat. Ada dua perisa. Cempedak dan Durian. Fruit Pancake habaq hang. Hijau tu Cempedak. Kuning tu Durian. Memang sedap. Seriously! Balik rumah je dah rasa air tangan mama. Terharu! Dan kalau korang nak tahu, abah aku yang buat kulit pancake ni. Sweet la!

Kalau nak cuba fruit pancake ni kat area KL. Ada kat stall Sumptuous Desserts The Gardens, Sunway, Sungai Wang, Ikano. Tu je kot tempat yang aku taw. Kitorang dah try makan pancake kat sini, sebab tu mama ada keinginan nak buat benda ni. Tapi mahal bukan main. Dua biji Pancake ni je dah RM4. Sama la macam makan Macaron. Makan benda kecik tapi mahal. Sebab tu la mama buat sendiri. Rasa pon sama sedap. Kalau jual pon ada jugak untung.





Terima kasih mama dan abah sebab buatkan Cempedak Pancake dan Durian Pancake yang sangat lazat. Sedap sangat-sangat. Ni bukan bodek taw. Ni ikhlas dari hati seorang anak kepada ibu bapanya. Heee..

No comments:

Post a Comment